아프리카 뉴스/JAMBORICA

[잠보리카] 나이지리아 항공산업 20년간 5% 성장 예상돼. 나이지리아

africa club 2015. 3. 8. 22:01


본 게시물은 생생한 아프리카 소식을 전달하는 아프리카 뉴스 전문 프로젝트 블로그, 

잠보리카에서 발췌한 내용입니다.




http://blog.naver.com/jamborica/220197526333





http://allafrica.com/stories/201411040770.html

 

 

 

나이지리아 항공산업 20년간 5% 성장 예상
하지만 해결해야 할 숙제도 많이 있어

 

 

Nigerian College of Aviation Technology(이하, NCAT)의 항공전문가 Titus Olaniyi박사는 나이지리아 항공 산업이 앞으로 20년 동안 해마다 5%씩 성장할 것이라고 말했다. 증가하는 항공사 수요에 따라 대략 4억 달러의 이익과 61,000개의 일자리를 창출할 것으로 보인다.

Olaniyi박사는 지속가능한 항공기 정비격납고: 나이지리아 항공 산업이 반드시 이루어야 할 과제”(Sustainable Aircraft

Maintenance Hangar: the Imperative for the Nigerian Aviation Industry)을 주제로 한 발표에서

 항공운송산업이 아프리카에 67백만 개의 일자리를 만들고 GDP678억 달러 기여할 것이라고 밝혔다.

그에 따르면 항공운송은 1980년대 중반과 1990년대에 걸쳐 규제 완화와 국내선의 등장과 함께 성장해 왔다.

하지만 그는 나이지리아의 항공사 수가 예견된 성장과는 달리 계속해서 줄어들고 있고,

초창기에 세워진 대부분의 항공사들은 폐업했고 지금까지 남아있지 않다고 말했다.

그는 또한 1990년대에는 약 30개의 항공사들이 영업을 하고 있었던 반면,

2010년 현재에는 대략 7편 정도의 정기 항공편이 운영되고 있을 뿐이라고 덧붙였다.

그는 모순되는 정책들, 노후한 기반 시설, 태만과 경영상의 무능 등이 모두 이 문제의 원인이라고 주장했다.

그는 항공 운항에 대한 경영 과실과 점검 부족은 몇몇 항공기 사고와 기업 도산에 일조했다고 말했다.

경영 무능은 자금횡령, 인력관리부실 그리고 높은 부채로 이어진다.

이혜민 역

Nigerian Aviation to Grow Five Per Cent in 20 Years - Expert

 

By Abel Orukpe

An aviation expert from the Nigerian College of Aviation Technology(NCAT), Zaria, Dr Titus Olaniyi, has said that Nigerian aviation industry will experience 5 per cent growth in the next 20 years with increase in demands that will enable airlines to contribute about $0.4 billion and 61,000 jobs to the emerging Nigerian economy.

This is just as he said that air transport industry generates and supports 6.7 million jobs in Africa and contributes $67.8billion to Gross Domestic Product (GDP).

 

Olaniyi said this while presenting a paper titled, "Sustainable Aircraft Maintenance Hangar: the Imperative for the Nigerian Aviation Industry", at the seminar by the National Association of Aircraft Pilots and Engineers (NAAPE) in Uyo, Akwa Ibom State yesterday.

 

According to Olaniyi, the air transport in the country has been growing since mid-1980's and 1990's with deregulation and emergence of domestic airlines in the country.

 

He regretted that despite the predicted growth, the number of airlines in the country continue to decrease to the extent that most of the early starters no longer existed ,adding that out of the 30 airlines operating in the 1990's, Nigeria had only about seven scheduled flights in 2010.

 

He posited that inconsistent regulatory policies, deteriorating infrastructure with obsolete facilities, negligence and managerial incompetence contributed to the problems.

 

The resource person noted that airlines' negligence of industry best practice in aircraft operations and lack of maintenance have contributed to several aircraft crashes and folding up of the airlines, while managerial incompetence led to fund misappropriations, manpower mismanagement and high indebtedness.