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http://allafrica.com/stories/201409292520.html
젊은 나이지리아 무슬림, “보코 하람(Boko Haram)은 이슬람이 아니다.”
보코 하람과 같은 이슬람 테러 집단은 쿠란을 그들의 행위를 정당화하기 위해 사용한다.
이것은 많은 비무슬림들이 무슬림들을, 특히 수염이 덥수룩하고 히잡을 쓴 사람들을 테러리스트로 생각하게 했다.
그러나 사실상 나이지리아를 넘어 독실한 청년들을 포함한 대다수의 무슬림들까지
이슬람 극단주의자들의 비도덕적인 행동에 함께 규탄받고 있다.
‘Immanuel Afolabi’는 보코 하람은 평등한 이슬람이 아니라고 생각하는 Oyo주에 사는 젊은 무슬림들에게 말했다.
‘테러리즘’, ‘반란’, ‘극단주의’와 같은 개념은 종종 이슬람 지하드와 연관된다. 그러나 이러한 것들을 폭력과 동일시하는 것은 잘못됐다고 나이지리아 남서쪽에 위치한 Oyo주에 사는 무슬림 학생 Toyeeb (20)는 말했다.
“이슬람에 대해 알고자하는 비무슬림인들은 옳은 정보를 통해 배워야 한다.
사람들은 이슬람을 이해하지 못하기 때문에 지하드에 대해 오해를 한다.
쿠란에서 지하드는 이슬람을 받아들이지 않는 사람들과 싸우고 그들을 죽이라고 말하지 않는다.
지하드는 알라신의 가르침에 따라 사는 것을 말한다.
만약 당신이 누군가의 빚을 탕감해 준다면 당신은 알라신의 가르침에 따라 사는 것이다.”
Ogun주에 사는 또 다른 무슬림 학생인 Adebayo Fatai (17)도 Toyeeb와 같은 입장을 표했다.
“사전에 지하드를 단순히 ‘거룩한 전쟁’이라고 서술한 것은 잘못된 것이다. 이것은 지하드를 충분히 설명하지 못한다.”
“이슬람은 전쟁을 일으키려는 사람들에게 지침을 제공한다. 당신이 싸울 때 그들이 먼저 공격하지 않는 이상
노인, 청년, 아이들, 수도원과 교회에 있는 사람들은 공격하지 않는다..” 라고 Ibadan대학에 재학 중인 ‘Zaharat Kadiri’가 말했다.
“제대로 된 무슬림은 보코 하람의 이데올로기가 테러리즘, 급진주의, 반란으로 확대된 오해에서 시작되었다는 것을 알고있다.”
그녀는 또한 이슬람은 반서구주의 신념을 주장하는데도
보코 하람은 정보를 전파하고 무고한 나이지리아인들과 싸우기 위해 서구의 기술을 이용하고 있음에 의문을 가졌다.
Zaharat의 말에 덧붙여 라고스에 사는 Mustapha Ridwan (24)는 확신했다.
“보코 하람은 이슬람 교리에서 벗어난다. 이슬람은 그러한 것을 강요하지 않는다. 당신은 비무슬림들에게 오로지 지혜만 전할 수 있다.”
몇몇의 나이지리아인들은 보코 하람이 Chibok에 사는 100여명의 소녀들을 납치한 것은
그들의 종파에 따라 여자들은 공교육을 받아선 안 된다고 믿기 때문이라고 생각한다.
이러한 견해는 여성 파키스탄인 교육 운동가 ‘말랄라 유사프자이(Malala Yousafzai)’를 살해하려했던 탈레반에게 영향을 받은 것이다. 그러나 Zaharat는 이러한 행동은 쿠란의 관점을 잘못 적용한 것이라고 말했다.
“마호메트가 말했다,‘여자를 교육하는 사람은 국가를 교육한다.’
어떤 종류든지 여성을 교육하는 것, 특히 유익한 것을 교육하는 것은 이슬람에서 칭찬받을 만한 일이다.”
Zaharat는 깊은 한숨을 쉬고 말했다. 만약 그녀가 납치당했다면 Malala처럼 보코 하람 앞에서 두려움을 이겨낼 수 없었을 것이다.
그러나 그녀는 납치된 사람들에게 보코 하람은 이슬람이 아니라고 말했을 것이다.
Mustapha는 이슬람이 여성에게 교육받을 자유를 주는 동안 이 교육이 이슬람을 손상시키지 않아야 한다고 말한다.
“예를 들면, 의학은 낙태를 어떻게 하는지 방법을 알려줄지라도, 이슬람은 낙태를 하면 안 된다고 말한다.”
Adebayo는 북부 나이지리아 지역의 반란이 언제 끝날 것인가에 의문을 가졌다.
“해결책은 위기의 근원이 무엇인지를 찾는 것이다. 모든 문제는 북쪽 지역의 문맹률이 가장 높다는 것에서 비롯된 것이다.
대부분의 사람들은 공교육과 학교에서 영어, 생물 등을 배우는 것의 중요성을 인식하지 못한다.
그들 대부분은 코란 학교에서 배우는 종교적인 교육이 더 중요하다고 믿는다.
따라서 만약 우리가 진정 테러의 문제를 해결하길 원한다면, 무슬림을 죽이고 폭탄 테러를 하고, 잘못된 이슬람을 규탄할 게 아니다.
이기적인 학자들이나 정치가들에 의해 사람들이 잘못된 길로 가지 않게 하려면,
북쪽 지역 사람들의 복지를 증진 시키고 교육의 중요성을 일깨워야 한다.”
주예은 역
Nigeria: 'Boko Haram Is Not Islam', Say Young Nigerian Muslims
Islamic insurgent groups such as Boko Haram use the Qur'an to justify their actions. This has led many non-Muslims to see Muslims - especially those with full beards and dressed in hijab - as terrorists.
But in fact, the vast majority of Muslims, including devout youth from across Nigeria, are united in condemning the nefarious acts of religious extremists. Our correspondent Immanuel Afolabi spoke to young Muslims in the Nigerian province of Oyo State who feel that Boko Haram does not equal Islam.
Concepts such as 'terrorism', 'insurgence' and 'extremism' are often associated with Islamic jihad. But it is erroneous to equate this term with violence, according to Toyeeb (20), a Muslim student in Oyo in south-west Nigeria.
"Non-Muslims who want to know about Islam should ask from the right source. People have misconceptions about jihad because they don't understand Islam. In the Qur'an, jihad does not mean you have to fight people and kill them because they've failed to accept Islam. Jihad means striving in the course of Allah. If you help someone out of debt, you've strived in the course of Allah."
Toyeeb's view is substantiated by another Muslim student, Adebayo Fatai (17), from Ogun State. "It is wrong for writers of the dictionary to translate jihad simply as 'holy war' - that's not wide enough."
Right to self-defence
"Islam provides guidelines for people who intend to go to war. When you're fighting, you don't fight aged people, young men, youths, children, people in monasteries and churches - except if they attack you," says Adebayo.
Zaharat Kadiri, an undergraduate from Ibadan, calmly opines that "every reasonable Muslim knows that the ideology of Boko Haram started as a misconception that has escalated into terrorism, radicalism and insurgency."
She also questions why Boko Haram employs Western technology, in spite of the group's anti-Westernisation beliefs, to disseminate information and fight innocent Nigerians.
Corroborating Zaharat's stance, Mustapha Ridwan (24), a Muslim based in Lagos, confirms that "Boko Haram is not in line with the tenets of Islam. There's no such compulsion in Islam. You can only preach [to non-Muslims] with wisdom".
Qur'anic perspective
Some Nigerians think Boko Haram abducted hundreds of girls in Chibok because the sect believes that girls should not be formally educated, a view shared by the Taliban group that tried to murder Malala Yousafza, a Pakistani girl and education activist.
Zaharat however debunks this idea using the Qur'anic perspective. "The prophet says, 'He who trains a woman has trained a nation.' Training a woman, no matter the kind of education, especially if the education is beneficial, is commendable in Islam."
After several deep sighs, Zaharat says that if she was abducted she would never dare out of fear to confront members of Boko Haram on this issue - unlike Malala. She would, however, talk to fellow captives about Islam, teaching them that Boko Haram is not Islamic.
Mustapha notes that while Islam does give females the freedom to be educated, this education should not be to the detriment of Islam. "For example, in medicine, one may be taught how to perform abortion, but Islam says you should not do that."
Education is key
Adebayo has a suggestion for ending the insurgence in northern Nigeria. "The solution is for us to go back to the root of the crisis. Is it poverty, unemployment, religious misconception, indoctrination of Northerners, or illiteracy? All these problems are accumulated in the North, where there is the highest rate of illiteracy. Most people there do not believe in formal education and going to school to learn English, biology, etcetera. They believe more or less in religious studies [as taught at Qur'an schools]."
"So if we really want to solve the problem of terrorism, it's not by killing Muslims, bombing ourselves or condemning Islam. It's by improving the welfare of the people in the North, and creating awareness of the importance of education so that some people won't be misled by egoistic scholars or politicians.“
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